بهترین ورزش برای لاغری چیست؟




۲۲ام اردیبهشت ۱۳۹۷ ورزشی

عضو انجمن پزشکان ورزشی با بیان این که یکی از بهترین زمان برای چربی سوزی، ورزش درون صبح و به هنگام ناشتاست، اعلام کرد: زیرا به دلیل پایین بودن گلوکز خون بدن مجبور می شود از اسیدهای چرب بیشتری دسترس کند.
حسین سعادت مهر درون اعلام کرد وگو با سادس، اظهار کرد: تغذیه درون کاهش وزن یکی از مهم ترین فاکتورهاست و با داشتن نرم افزار غذایی مناسب می توانید به راحتی وزن کم کنید. ولي اگر بدون ورزش کاهش وزن داشته باشید مشکلاتی نظیر از دست دادن بافت عضلانی، شل شدگی و افتادگی پوست برای شما به وجود خواهد آمد. درون کنار نرم افزار غذایی باید به تمرینات ورزشی متناسب با شرایط بدنی خود بپردازید تا بتوانید از حجم چربی ها کم کرده و به عضلات خود اضافه کنید.
وی با بیان این که برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب و زیبا باید ۵ روز درون هفته به فعالیت بدنی بپردازید، افزود: بعد از پیروی از یک نرم افزار غذایی مناسب شما باید به انجام تمرینات هوازی (تمرینات کانکارنت) بپردازید تا به اصطلاح کالری بسوزانید و لاغر شوید. تمرینات کانکارنت تلفیقی از تمرینات هوازی و تمرینات مقاومتی(کار با وزنه هست.) تمرینات کانکارنت به شکل های مختلفی انجام می شود. به عنوان نمونه یک روز می توانید به تمرینات هوازی بپردازید و روز دیگر به تمرینات مقاومتی و با دسترس از وزنه های سبک با تعداد تکرار بالا ذخایر گلیکوژن عضلات را خالی کنید و سپس به تمرینات هوازی بپردازید.
عضو انجمن پزشکان ورزشی تصریح کرد: بعد از تمرینات مقاومتی به دلیل شرایط مناسب تر سیستم همورال(وجود کورتیزول، بالا بودن هورمون های رشد و اپی نفرین) بدن بهتر از چربی ها دسترس می کند و فراخوانی اسیدهای چرب بیشتر می شود.
او اضافه کرد: ولي یکی از بهترین زمان ها برای چربی سوزی، ورزش درون صبح و به صورت ناشتاست. زیرا به دلیل پایین بودن گلوکز خون و کمبود گلوکز، بدن مجبور می شود از اسیدهای چرب بیشتری دسترس کند.ولي باید دقت داشته باشید که تمرین صبح ناشتا برای تیپ های مختلف بدنی متفاوت هست و درون برخی از تیپ های بدنی(تیپ های بدنی ترکیبی) تمرین هوازی صبح ناشتا سبب ریزش عضلانی خواهد شد و باید از آمینو اسیدهای لازم جهت جلوگیری از ریزش عضلات دسترس کنید.
سعادت مهر خاطرنشان کرد: برای چربی سوزی بهتر باید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد توان قلبی خود را به فعالیت بپردازید که این حداکثر ضربان قلب به فاکتورهایی همچون سابقه ورزشی افراد و شرایط آمادگی جسمانی آنها بستگی دارد.
وی درون پایان اعلام کرد: افرادی که با اضافه وزن به دویدن می پردازند به دلیل آماده نبودن بدن فشار زیادی به مفاصل آنها وارد می شود و بعد از گذشت مدتی دچار کمر درد یا زانو درد می شوند و متاسفانه ورزش را رها می کنند.این افراد بهتر هست شدت تمرینات خود را به آرامی افزایش داده و قبل از انجام ورزشهای سنگین عضلات چهارسر ران، همسترینگ و دوقلو خود را تقویت کنند تا فشار کمتری روی مفصل زانو وارد شود. ولي درون ارتباط با انجام تمرینات مقاومتی برای افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال بهتر هست این افراد هفته ای ۳جلسه به تمرینات فول بادی(تمرین با وزن بدن) بپردازند.
انتهای پیام


مطالب پیشنهادی